livetsomtina.blogg.se

Vardagsblogg

Bad och ridning

Publicerad 2018-08-06 12:45:30 i Allmänt,

Jag brukar ju inte bada direkt mycket men nu görs det nästan varje dag.
Häromdagen cyklade vi ner till Albinsand som stället kallas i Lygnern, det svalkade nästan inte.
Egentligen gillar jag inte foto på mej själv, men så här ser jag ut efter ett dopp i varm Lygnern. +
En elcykel när ju inhandlad, för mina dåliga muskeldagar och den väger tyvärr mycket att cykla vanligt på, men jag har gett mej den på att inte använda elen utan slita på. Häromdagen slet jag i 2 mil, för bromsen låg på så det kändes dagen efter i låren! Men men jag får se det som träning.
Nu är temperaturen börjar bli lite mera normal så springer jag gärna på morgonen och cyklar senare på dagen.
Det är så mycket tragiskt som hänt detta året i mitt liv, så läkarens ord att motionera mycket för att inte må sämre, tog jag på största allvar, så nu är jag igång hela tiden känns det som.
Dottern var hos en kompis igår och då red jag ut en väldigt hispig ponny, Rally! Alla tre ponnierna va på tårna i blåsten men även att det gått en älg genom hagen, rivit ner staket och Frisky såg grannens vall som var mycket grönare än det brända i hagen... Dom andra två går ingen stans, men stoet i flocken är alltid hungrigast. Men hon kommer som en hund och gnäggar när man ropar så ingen fara med det.
Rally var pigg och jag red förbi min mosters hus och galopperade på fälten intill. Nu är det hårt och kantigt på åkrarna, torrsprickorna är stora också. Man få passa sej för hästarnas hovar och ben , så mycket skogs och klättring blev det istället.
I bokskogen ser det nästan ut som höst med alla gul-bruna löv på marken. Samtidigt som träden är liksom ljusgröna uppe i kronorna. Jättemysko faktiskt...
// Tina

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela