livetsomtina.blogg.se

Vardagsblogg

Vinter igen

Publicerad 2018-02-03 14:06:17 i Allmänt,

Nu är det riktigt kallt i vinden, det viner kring knutarna här hemma och kommer lätt snö igen.... Jag ville ju ha vår! Summan blev att jag tränade på gymmet och sprang bara 2 km på bandet där, lite mera skonsamt för knäna. Lite styrka på det så skrek kroppen sluta! Dessa väderväxlingarna tar kål på mej! Jag åt på jobbet med några arbetskamrater som var sena till lunch och där sa jag: vi skall gå ut och äta i kväll. Åh sa dom, som säkert går på restaurang ett par gånger i veckan, vart skall ni... I Fagared äter man ute en Fredagskväll i skogen...
Åh va mysigt utbrast dom, riktigt mysigt liv. Jo, jag tycker det också, men allt blir så jobbigt när varenda steg man tar värker så sitta på en ryggsäck i några timmar kändes inte lockande. Men maken är idog, packade och gav sej av med Alice med kompis och dom vuxna sönerna. Alla älskar detta! Det var inte långt undan så jag låg lite nerbäddad i värmen tills maken skickade ett sms. Då anslöt jag och var med en timme i skogen, som tur var i lä! Det är något speciellt med eld och korv, får alla att lätta upp sina sinnen! Innan på eftermiddagen kom Kusin med man och hämtade några äta långsamt skålar som vi inte har användning för längre när inte Kissy är med oss längre.... Utav henne fick jag underbara tulpaner och en kram, det säger allt hon vet precis hur ont det gör att mista en bästa vän....
Lördag morgon, fy så kallt! Hästarna ville faktiskt inte ens gå ut i hagen, då är det kallt ute. Jag tänkte att jag måste få motionen gjord så jag sprang och fick faktiskt med maken. Det var kallt men vi var väl påpaltade! Blev 4 km men det räckte. Jag hade lovat Alice att rida en häst för hon skulle på träff med Midi. Hon tog Frisky och kände på henne om hon var lydig. Tävling i morgon och hon vill att detaljerna sitter Jag gav mej ut på Rally, först på fälten där nordanvinden ven i öronen!
Han har ju inga broddhål i skorna och jag spänner mej så för jag är rädd att han skall halka. Sen red jag lite i paddocken som håller på att frysa riktigt. Han var spänd och jag hade för ont för att göra ett bra jobb. Men han blev lite tränad på att ställa sej och mjuk och fin. Nu går jag nog i ide ett tag, tills värken går över. // Tina

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela