livetsomtina.blogg.se

Vardagsblogg

Helgen sprang förbi..

Publicerad 2018-06-18 12:28:56 i Allmänt,

Denna helgen också, springer förbi och så har den bara försvunnit.
Skolavslutning i Fredags, andra familjer firar och Liseberg hägrar för många, dotterns önskan var Ullared, så vi drog dit. Många bra o ha saker hittade man allt.
När jag stod bland hästsakerna hörde jag en röst från hundavdelningen som var så bekant.
Kjell, som har köpt två hundar av mej, den första 1996 det var Funny och sen Crazy som gjorde succé vart hon än kom. Jag blev så glad och vi kramades och pratade massa minnen. Milena en vän var också med och hon mindes Alice från hon var pytteliten! Vi var helt överens, vi måste dricka kaffe någon dag! Gamla genuina vänner, det värmer i hjärtat.
Vi rullade hemåt i den vackra sommarkvällen och kom hem sent!!
Lördagen började jag med att springa en runda, när jag kom hem hade dottern fixat scones, jag hade nämnt det för dottern vid ett svagt tillfälle och jag känner stor värme i hjärtat åt lilla barnets omsorg över sin mamma!
Vi tog även en tur med hästarna i skogen och nu var det den gamle mannen som var pigg, han speedade på och dottern bara skrattade. Frisky i sin tur gjorde 4 fota hopp för att komma ikapp och då var jag tydligt i mitt budskap, jag är alldeles för gammal för sådan ridning, men jag log åt henne!
Här tar man det lugnt, pinnar och stup över allt, tom en gul ponny insåg det!
Lunch, finns det något bättre än på jordgubbar och grädde med liite socker på!
Lördag kväll blev lite dramatisk, gamla pappan stöp i sin lägenhet efter middag hos oss. Han blödde ymnigt och jag ringde ambulans. Den kom efter någon timma.... Men bara till näraktuen och sen hem igen. Men han har svårt o andas och darrig, vi får se vad sjukan säger idag istället...
Söndagen tillbringade jag i trädgården och när regnet kom fixade vi stallet, som skulle mockas ut och tvättas.
Sonen tog sin ponnybox, vi har bädd i uteboxarna på vintern. Tur han är stor o stark!
Lille Emil och Alice hade tagit Rally och Diamonds bädd inne så idag stod det tvätt i kalender.
Mina två hjälpredor!
Mamma tvättade för fullt! Men fick ta det lite lugnt i Friskys box för i taket bor svalorna även detta året, ville inte spruta ner dom, en unge har redan fallit ur boet innan. Man får vara rädd om dom små liven.
Nu är det vardag igen, kalla vindar viner och det känns inte som semestern närmar sej direkt...
// Tina

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela