livetsomtina.blogg.se

Vardagsblogg

Midsommar

Publicerad 2018-06-24 10:56:03 i Allmänt,

Jag är inget fan av att fira Midsommar, jag vill ha ljuset och värmen, inte fira att det vänder.
Men jag har också ett ansvar att göra det bästa av saken så när vännerna som vi brukar umgås med fick förhinder fick även jag tänka om.
Det blev faktiskt rätt bra. Något helt annorlunda!
Först åkte vi och hälsade på svärmor som bor på hemmet, hon är snurrig nu men kände igen oss och blev jätteglad när vi kom. Även här beundrar jag folket som jobbar i vården, det är berömvärt vilket jobb dom gör!
Vidare och åt glass i Fjärås, Bräutigams. Vi har aldrig gjort det innan, man blir lätt blind på hemmaplan!
Sen ville vi ha lite midsommar så vi åkte till Stättareds 4 H gård.
Vi var där för 6 år sen när Oscar sommar jobbade där och det är verkligen mysig stämning.
Lite som förr i världen. Alice är inte mycket för firande men hittade in i stallarna!
Här var det hönor och även kaniner, så nu står kaniner på önskelistan. Vi får väl se.... Allt skall tas hand och ha sin tid.
Alice älskade lotteriet, så en chokladbit och gossedjur senare tog vi selfien!
Många lotter blev det så det blev stans dyraste choklad!
Vi pratade om min nordis historia som kändes just som historia
Måste erkänna att sugen blev jag allt, någon gång när min tid är rätt skall jag ha en körhäst igen! Gärna en lätt nordis! Saknade min Lindsey men kände tacksamhet att jag fick ha henne i 20 år..
Vi rullade hemåt och åt det som är midsommar hemma och grannen kom över på kvällen när vi åt maräng Swiss! Precis så som det skall vara på midsommar!
Dagen efter åkte vi till Johanna med familj, skulle köpa lite hö inför Dagstorp och vi passade på att hälsa på deras fina fölunge Joy!
Hon är så fin och nyfiken, mamma Minta var jag mäkta impad av, minns även där min Lindsey som vaktade sina föl som en hök men Minta bara var helt fantastisk, hon vakade men bjöd in oss att hälsa. Ett klokt sto verkligen.
Det var vår midsommar i korta ord.
Var rädda om er alla mina vänner.
// Tina

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela