livetsomtina.blogg.se

Vardagsblogg

Naturupplevelse

Publicerad 2018-06-02 09:49:02 i Allmänt,

Jag gav mej ut nu på morgonen på ett genrep inför Måndag. Lungorna är fortfarande kassa och när jag kom till Gun så trodde jag dom exploderade av ansträngning. Så mycket slem och annat odefinierbart jag hostar upp! Skam den som ger sej, jag tänker att några km i benen måste jag ha iaf..
Kommer ut på stora vägen och börjar springa nerför backen och ser att en bil står mitt på vägen med hasarden på... Lite lurigt, en Lördagsmorgon och klockan inte är ens 8..
Jag stannar upp och ser två alldeles färska älgkalvar med sin mamma i kanten, dom kliver upp på vägen och vinglar iväg. Kalvarna åt ett håll och mamma tillbaka in i skogen.
Var dom födda i natt blev jag inte förvånad.
Jag hör en bil komma bakom mej och vinkar som en stolle, det var en dam på väg mot en brukare för hon var från hemtjänsten.
Hon stannade och kröp sen sakta med bilen framåt så hon kom förbi, säkert lite stressad. Vi stod kvar, Blossom och jag med den andra bilen på andra sidan. Vill inte hamna mellan ko och kalvar, tillsammans med en hund..
Vet inte om mamman klev efter när jag pratade med damen för tillbaka kom dom inte och bilen började rulla. Jag sprang sakta framåt och kom förbi, där var jag nog lite snabb i benen.
Jag hoppas innerligt att dom inte kliver ut där igen utan går tillbaka in i skogen. Dom hade nog varit på sjösidan och druckit i värmen.
Så nära är man när man är uppe med tuppen och får äran att vara med om sånt en vacker och var morgon.
Jag älskar denna miljön, den ger så mycket.
// Tina

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela