livetsomtina.blogg.se

Vardagsblogg

Semesterfeelings

Publicerad 2018-06-04 11:17:17 i Allmänt,

Det är verkligen lite försmak från semestern som har landat.
Grannen var hemma och hjälpte till att köra bort min bil till farbror doktorn, när det är en 4 hjulsdriven bil så finns inte möjligheten att bogsera som vi alltid gjorde på den gamla goda tiden, nej en större bil fick användas.
Tur man har grannar med förutsättningar!
Vi åt lunch deras familj och vi, på ankägg så omeletten blev så gul och fin, sen lite jordgubbar och melon, då är feeligen som bäst!
På kvällen blev det grillning vid bastun, som inte var igång men ett dopp blev det allt!
På andra sidan viken är jag uppvuxen och känns så hemvant även om det är en hel sjö emellan oss...
Sen natt hem men så varmt o fint att det inte ens kylde av!
Söndag och dottern fick äntligen bada! Nu har alla skorpor läkt, nu är det hosta och förkylning istället, sen kliar det väldigt på nätterna och det kan vad jag förstår fortsätta ett bra tag till. Det är lite som småbarns nätterna, man går i sin lilla dimma hela dagarna och vakar på nätterna.
Denna gången blev det Albinsand nere vid Lygnern som blev målet för badet.
Så under helgen har jag badat i Sundsjön, Stensjön och Lygnern. Jag som egentligen inte är en bad människa alls! Sommar i Fjärås helt klart. Hör på radion att det skall bli lite kallare och ev lite regn, vi hoppas på lite regn och att värmen kommer tillbaka, kroppen mår så bra utav det.
I eftermiddag är målet att ta mej runt Blodomloppet och 10 km. Så hostig och slemmig jag är blir det en prövning men jag tänker ialla fall försöka. Ligger inte för mej att ge upp i första taget men detta blir en prövning. Wish me luck!
// Tina

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela