livetsomtina.blogg.se

Vardagsblogg

Fälttävlan

Publicerad 2018-05-14 07:54:03 i Allmänt,

Vi rullade hemifrån strax efter 06:30 på Lördagsmorgonen.... Lite trött i ögat skall jag väl erkänna...
Hermanstorp för tredje Lördagen i rad. Nu var det fälttävlan som stod på schemat.
Vi kom ner och det var bara att sadla på i ett huj. Nummerlappar på och iväg till framridningen.
Håret var fixat i bilen och jag mockade ur lite. Framridningen fixar dottern själv.
När jag kom bort 10 minuter före start så var dottern mycket frustrerad. Hon lägger tungan över bettet hela tiden, jag får ingen kontakt utbrast hon! Så var det för ett år sedan, då började Frisky att göra detta ofog och vi satte snabbt på snoken så det blev en Aachen nosgrimma men sen har hon inte gjort detta, förrän nu och snoken låg hemma! Snabbt hissade jag upp bettet ett hål på var sida, det blev lite bättre men väl inne på banan så upprepade busponnyn detta!
Trots detta blev det bra % och dottern gick hoppbanan medan jag sadlade om.
Då är ju hästen redan uppvärmd så det var bara att gå in och ta två eller tre språng.
Det är ju alltid lite spännande för händer det något i hoppningen så dom blir uteslutna , då får man inte hoppa terrängen. Det råkade några vänner ut för och luften går liksom ur oss också då, det är ju terrängen som är höjdpunkten på dagen!
Frisky var fin och väl framme för skänkeln, hon har ju bytt sadeln och vi vågar inte prova den nya än. Oscars sadel får duga än. Nolla och väldigt fina språng var resultatet.
Eftersom Alice tävlar lättaste klassen så får man skritta banan till häst, mamma på cykel!
Lite detaljer att fixa, här nummerlappen även på ponnyn. Frisky ser ju jättetaggad ut!
Men vilken fin terräng dom gjorde, 1 sekund från optimaltiden och både ponny o pilot var så nöjda efteråt!
Detta resulterade i en fin 3:e placering och dottern sken som solen!
Hon har länge velat gå upp en klass men mamma har bromsat, inte upp förrän du är felfri i denna klassen, så nu är det P-80 som gäller!
Söndagen ägnade jag åt att plantera, både om mina egensådda tomater och chilli.
Vissa får stå ute, men i kruka om vädret slår om...
Andra får än så länge stå inne, tills växthuset blir uppe!
Kärlekspelargon...
Magnoliaträdet...
Här är så underbart väder, jag är ute hela tiden och ljumma vindar sveper över Fjärås.
// Tina

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela