livetsomtina.blogg.se

Vardagsblogg

Ta emot hjälp

Publicerad 2019-06-11 08:41:02 i Allmänt,

Hittils har vi hankat oss fram med ponnierna med hjälp av pojkarna som rider, dom håller igång Diamond och Enigma. Men Rally är ju lite speciell och Malin har hjälpt mej med honom. Killen försöker jag ju själv sätta igång och rider typ varannan dag, däremellan rider jag Rally.
Men kroppen är inte längre gjord för att rida, jag har ont precis över allt och jag blir lite ledsen i mej, varför allt detta onda i mej. Jag tränar ju också och försöker att inte nagga på detta, det är ju för hjärnan skall vara pigg och orka mera, vara en bättre mamma.
När då Marika som stod i vårt stall innan erbjöd sej att hjälpa till med dressyrridningen av Rally var det inte så svårt att tacka ja. Hon är väldigt målmedveten och har själv tränat upp sin ponny till dom allra högsta ponnyklasserna i dressyr. Grunden la hon hemma i paddocken, sen flyttade dom till ett dressyrstall och fick proffshjälp, ja då nådde hon ända upp.
Igår satt hon på Rally för första gången. Jag var inte med för jag jobbade men kom på slutet. Hon var lugn och tog det hela i skritt första gången. Rally är svår här men vill gärna göra rätt , vilket även hon uppfattade honom som.
Hon ville gärna komma igen och det får hon gärna.
Alice är väldigt noga vem som sitter på hennes ponnier, men även hon kände att detta blev jättebra och hon har stort förtroende med Marika som hon har vuxit upp ihop med.
Jag är så tacksam, att jag slipper fixa detta, ha Malins och Marikas hjälp är underbart.
Dom har ju sina hästar och liv och har o göra ändå, så vi är jättetacksamma över denna hjälp.
Vi får hoppas att Alice och Rally kommer tillbaka snart igen.
// Tina

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela