livetsomtina.blogg.se

Vardagsblogg

Plantera

Publicerad 2016-02-29 08:43:17 i Allmänt,

Igår hade vi en lugn dag, dvs ingen träning med flås. Maken var lite stel i benen efter sin utflykt med mej. Vi gick med dottern som konditions tränade i lång backe, mycket kort galopp och fattningar i uppförsbacke. Den gula var tom lite svettig, solen sken och vägarna var så där helt perfekta, så allt blir kladdigt och hundarna var tvungna att duschas innan dom gick att föna o ta in! Jag älskar att utveckla sån som växer och utvecklas. Säkert har mitt intresse för uppfödning grundats där i , har ju fött upp en del föl när jag hade Nordsvenskar och mina Connemaror var ju inköpta med tanke på detta, nu blev det ju inte så med dom men intresset gror allt där än. Igår satt jag o dottern och planterade, tomater och chili.
Det är rätt mysigt när vi sitter o pratar och kläcker en del idéer hur vi skall tänka och planera.
Förra året inhandlades en växtlampa, den var verkligen svindyr, både lampan i sej och den den skulle sitta i! Men det gjorde verkligen skillnad och det växte snabbare. Vi planterade också om några pelargoner som jag har över vintrat för 3 året nu, nu fick jag beskära dom rätt hårt och fick en stickling på köpet! En önskan är ett växthus, det kanske kommer om några år, det skulle vara ett ställe där jag kunde koppla av och finna lite ro i min oroliga kropp. Nu väntar vi med spänning vad som kommer upp i våra lådor! // Tina

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela