livetsomtina.blogg.se

Vardagsblogg

Regn

Publicerad 2017-05-31 10:41:25 i Allmänt,

Det har regnat hela natten, fullkomligt öst ner. Dottern var lite orolig för Rally att han frös så hon var uppe innan tuppen och la på honom ett täcke vilket han uppskattade. Jag gick också upp då och tog hundarna på en runda, inte mera än 4 km innan jag inhandlat nya skor, fy så blöta vi blev. Men det var inte kallt eller så blåsigt så det funkade. Det är tur jag har min underbara fön till hundarna, för dom blev hyfsat torra efteråt. Igår när jag var ute och gick träffade jag ett äldre par som bor i trakten, dom pekade på hundarna och sa: Vem är det som alltid springer först? Jo det är den yngsta som är 9 år svarade jag, den med vitt på.... Det är ju så, Dreamer leder hela tiden och Kissy springer gärna ett halvt steg bakom. Jag har lagt undan Runkeepern just nu, springer rundorna jag vet hur långa dom är. Mindre stress faktiskt. Skall uppdatera RK och använda den om ett tag och nya skor, då ökar vi tempot och längde igen!
Ibland behöver även en vallhund lite stöttning i livet.... // Tina

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela