livetsomtina.blogg.se

Vardagsblogg

Inga kort

Publicerad 2019-06-02 20:08:37 i Allmänt,

Nej, min kamera trillade ur min ficka när jag galopperade på grusvägen häromdagen, så den är inskickad till farbror doktorn... Fy så handikappad jag känner mej!
Här hemma har vi verkligen varit lediga, absolut bara varit hemma och tagit hand om varandra. Jag har sprungit en hel del, det är ju min medicin men jag är sliten nu känner jag, rent mentalt av all träning. Sen behövs det säkert för så mycket vi fikar, vi har gäster som vill träffa Alice både högt och lågt. Alla är så snälla och vi är alldeles överväldigade av så mycket fina tankar och besök.
Grannens dotter var över och vi fick oss ett gott skratt: Pappa tappade sitt bankkort igår så nu har vi tagit våra sista kontanter till din present Alice.
Underbara ungar, dom är ärliga!
Alice är trött men väldigt nöjd med att vara hemma. Helt lugn o ro i 6 veckor var det ju, dvs nu har pappan blivit anställd av henne, som självklart också skruvar, på Agility hinder.
Hundarna lär bli väldigt väl tränade, dom skall hoppa och hon skall stå still är hennes plan.
Malin har hjälpt mej med Rally, det är en ponny som kräver sin ryttare och eftersom Malin är modig så passar det mej bra, nu har vi bara ridit tillsammans på åkern för han tappade ju lägligt en sko.
Men vår fina Killen, han är ju helt underbar, ialla fall som mamma ponny.
Han travar på så fint och är mjuk och fin , söker sej fint ner i formen. Men kondisen är ju aboslut noll efter att inte varit riden så mycket sista året så vi rider typ varannan dag och bara på gräs innan han får skor.
Nu skall vi försöka lotsa oss in i det sk vanliga livet i morgon, jobb och skola.
Pappan skall med till skolan och berätta vad som hänt och hur dom skall tänka att inte knuffas o dyl. Det är ju bara en vecka kvar i skolan och det blir två skoldagar denna veckan för på Onsdag är det återbesök för att kolla blodvärdet. Känns nästan lite jobbigt, att åka dit och kanske tänk om det inte är bra? Vad gör vi då? Många tankar i en mammas hjärna.
Vi litar fullt och fast på dom på Östra men ändå, det gnager lite. Vi valde att vara kvar hos dom även om det är mycket trafik att ta sej in till Göteborg , dom har alla uppgifter och med lite tur så kanske vi kan träffa den gulliga doktor Erik som vi fick stort förtroende för.
En annan kul sak som hände idag var att Oscar och en kompis Gabriella körde upp Sweetie till betäckning!
Den tilltänkte hingsten heter Hagens Darcy.
Här fortfarande grå men idag vit.
En modig ponny med C storlek. Bra på Sweetie som är en jätteponny.
Cool och trevlig i lynnet så det blir nog jättebra.
Oscar och Gabriella åkte över hela Sverige till Valdermarsvik där han finns.
Meningen var att jag och Oscar skulle åka men jag ville av förståeliga skäl inte kuska landet runt just nu, vill bara vara hemma.
Men vi är så tacksamma att vi har vår Alice hemma, går upp på natten bara för att ta på henne, känna att hon är här med oss.
Så småningom kommer vi nog in i livets vanliga rutiner men nu njuter man av det som är nu.
// Tina
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela