livetsomtina.blogg.se

Vardagsblogg

Lite ledig

Publicerad 2020-02-14 09:03:24 i Allmänt,

Ja, några dagar fick jag o dottern ihop. Att ha lite ledig när solen skiner ger en hel del påfyllnad av energiförrådet.
Vi fick ett snabbt återbud på Östra förra veckan, dom ringde i Fredags och jag får ont i magen varje gång. Men jag vet, det är för säkerhetsskull.
Vi åkte in i Onsdags, två jättegulliga läkare, kvinnliga och unga även dom.
Det är svårt att mäta funktionen på mjälten, så dom har ansökt om en "isotop röntgen" tror jag det hette, dom förklarade för oss, vi fattade inte så mycket men det är verkligen intressant vad dom kan göra, ta lite blod, söva ner eller lugna blodkropparna sen röntga dom... Öh, det låter dyrt var min kommentar, ekonom som man är... Dom skrattade och sa att dom satt upp Alice på en väntelista där.
Blodprov togs, 3 sprutor togs, hon är fantastisk Alice när hon tar sprutor! Sen den gulliga sköterskan som funderar och skojjar om färg på plåster, all heder till henne!
Lunch mitt i Götet efteråt, jag fattar inte hur mannen hittar alla småvägar... Men fram kom vi!
Gucci fick åka med över allt, det var ju mitt i matdags och det tog på en valp att vara i storstan!
Sen är hon bästis med Findus!
Snart lika långa!
En liten längre tur tog jag i solen, försöker springa av mej oron och frustrationen.
Iskall vind men skönt i lä! Svårt o tänka sej att det är mitt i vintern!
Idag läkarbesök för mej själv och sen en sen Fredagskväll på tävling i Alingsås!
// Tina

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela