livetsomtina.blogg.se

Vardagsblogg

En stressig Fredag o en date på stan

Publicerad 2024-04-09 07:16:59 i Allmänt,

På Fredagar jobbar jag än så länge inte hela dagen och hade så mycket o göra att jag satte mej i ett enskilt kontor, det finns några platser i Stadshuse för detta. När jag sitter där o hjärnan kokar över så höjer jag blicken och ser en som verkligen inte stressar...
jag tänker, vi får duvbebisar i år igen som husdjur. Det är lite av charmen, man bor mitt istan och bygger bo där det passar. 
Väl hemma försökte jag o sänka stressnivån och njöt av vårtecken. 
Det är liksom en helt annan luft!
Lördagen anlände med en sovmorgon, jag har avsagt mej att gå ner till stallet när hästarna är inne, det är så påtagligt att det är en box tom. Det gör fortfarande ont och han fattas mej. 
En vår Sweetie, lite öm i hovarna nu när gräset börja att komma, hon har lite fångkänning i hovarna varje vår. 
Vackre Svarten!
Findus och hans huvudkudde, en sten!
Han får komma in o sova inne bara han hojtar till men utekatt som han är, vill han sova ute. 
Pia o jag bestämde att vi skulle ses, hon var ledig men vi kunde inte bestämma vart vi skulle, så det blev Gekås, vi shoppade lite och sen fikade vi!
Det blev verkligen inte bantarlunch, men den behövdes! 
Är så glad att jag o Pia ha hittat varandra och vi har kul ihop. Delar ju så mycket och smider planer för framtiden, det värmer i mitt hjärta. Jag är lyckligt lottad och jag vet, mamma o pappa sitter o ler på sina moln medans mormor bakar o säger, Pirra och Tintin, dom har det bra där. 
// Tina

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela