livetsomtina.blogg.se

Vardagsblogg

Ja nu är det vår, men svinkallt i vinden

Publicerad 2024-04-22 09:55:21 i Allmänt,

Man tänker på Fredagen, nu har jag hela långa helgen framför mej, sen helt plötsligt är det Söndag kväll och jag stupar i säng. För mycket inne är synd o säga att jag är. Bara det nödvändigaste, sova, äta, laga mat till hela familjen osv... 
Fredag kväll var jag på AW med några arbetskamrater. Lugnt o stilla, när det började bli högre ljudnivå, då ville jag åka hem. Så vid 20 snåret landade jag i soffan och såg Mask singer. Precis lagom. 
Hade bestämt mej för att ha en sk vilodag, från gym o jogging. Men en långpromenad älskar jag nu. 
lagom med vatten i bäcken, gick min o Killens runda i skogen. Det gör ont i mej, saknar honom så in i vassen men vet att han har det så bra i Skåne. Det tröstar lite. Men jag saknar o rida också. 
Två glada kompisar, tänk om jag inte haft dom. Funderar på att ställa ut Gucci lite i sommar så vi travtränar, över stock o sten. Hon är lite vid i fronten så nu skall vi strama upp den. Jag gillar ju alltid att ha något att träna på. 
Sen skulle Johan lämna en pärm långtbortistan så då åkte jag med och vi hittade Idala bageri o fikade där. 
Nu kunde man sitta ute i lä
jag som aldrig äter bröd, nu var jag bara tvungen!
Äta någon annans bulle ibland, kan vara bra för att få perspektiv. 
Väldigt gott men snordyrt. 
Nu fick jag jobba av lite av intaget så jag satte igång o högtryckstvätta växthuset, mitt älskade växthus!
Det gror igen på vintern, men nu blev det riktigt rent. En bra bok i öronen gör det hela mycket lättare. 
På kvällen kom Karin o Ingrid till stallet, dom skulle fläta Bakita inför dressyrtävling på Söndagen. Nu gick Sweetie med Svarten o Mille, för det var lite lättare att gå för henne där, då börjar Svarten o busa med gamla morsan, tillslut så tröttnade hon lite o lappade till honom, med en hov rätt på benet. Ingrid trodde benet gick av, han bara stod på tre ben och det blödde. 
Vi sprang ner när hon kom o sa till oss, nej nej nej tänkte jag... såg senskada och allt vad det innebär. Många andra har en läkare i appen, en veterinär i appen, jag har Karin, läkaren i stallet. Hon tvättade och bandagerade honom. Ett ytligt men han är lite stel efteråt så han får vila, och vi hoppas verkligen att det går över snart. Utav gamla morsan liksom.... allt kan hända!
På Söndagen var hon förpassad till sin hage igen, även hon hade faktiskt lite småsår. Hon gick där själv när Bakita var på turné. 
Själv började jag Söndagen med att springa, hade bara med mej Blossom så jag tog landsvägen ner. Mötte dagen och solen. 
Kan det bli vackrare....jag bara undrar. 
Sen var det uteliv hela dagen, plantera, planteraom, rensa ogräs och jag fick hjälp med att jordfräsa landet, första gången, nu skall jag ta ut att ogräs, gödsla och lägga på mera jord. Dålig skörd förra året så jag får nog lägga i lite kvalitetsjord denna gången. 
När Måndagsmorgon gryr så är jag helt slut, mera i kroppen så det skall bli skönt att kunna arbeta lite med knoppen också. 
// Tina

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela