livetsomtina.blogg.se

Vardagsblogg

Påskafton

Publicerad 2024-04-03 08:00:21 i Allmänt,

När jag gick ut på morgonen på Påskaftons morgon kl 05 då sa fåglarna att det är vår! Det var ett sjungande i träden att jag inte ens satte in mina hörlurar för dom hade blivit överröstade. 
Det är alltid skönt att gå en halvtimme innan jag skall sätta mej några timmar i bilen. För idag skulle jag hämta Missemjau i Lund. Pia jobbade så jag fick åka själv. 
Det är nästan lite magiskt att möta morgonen nästan ensam i gryningen på motorvägen när jag kört lite drygt en timme. 08.30 var jag framme i Lund, jo det gick lite fort men jag var ju nästan allena. Då visade det sej att mamman i familjen tyckte så himla mycket om Ester så hon frågade vart vi bodde och då visade det sej att hon var ursprungligen från Kungsbacka där hennes mamma o syster bor kvar, världen är så liten!
När jag åkte hemåt tog jag motorvägen och helt plötsligt precis när jag kört ut, kastar en buss sej ut i omkörningsfilen och jag ser en mängd bilar på vägrenen, säkert 30 st, det är två som krockat och står uppe vid slänten. Alla är ungdomar och det kändes som som åkte följe. Chockade och ledsna ungdomare över helt vägen kändes det som. Det var nog värre än själva avåkningen. Jag tänkte att det var nog motorungdomar på väg till Elmia och den stora bilmässan där. Det kunde ju vara min dotter, alla var i den åldern. Nåväl efter några minuter hörde jag på radion att dom tack o lov stängt av den norrgående filen. Men jag blev berörd! 
När jag väl kom hem så hann jag tom springa en bit, är under uppbyggnad igen, ryggen är lite bättre men känns väldigt skör. 
Johan hade fixat det mesta så när Agne, Annika o Niklas kom var det att sätta sej till bords och där satt vi i flera timmar o åt och pratade. Alla ungdomarna kom hem och vi blev fullt hus, precis som det skall vara. Det var nog innan pandemin vi träffades så nära och det är alltid lika trevligt. 
Konstigt nog så höll jag mej vaken hela kvällen. Men somnade ovaggad. 
Nu höll jag ju på o glömma Fredagen, det var då jag jobbade som elektriker. En puttar i snören i ett hål i väggen, den andra drar på andra sidan, så kan man ju sammanfatta det...
In i röret
500 meter tråd...på varje...
o vips är dom uppe... men inte inkopplade. Två killar från Göteborg samt Johan o Emil slet hela Fredagen med detta styrkeprov! Dom somnade också ovaggade kan jag tala om.. 
Så lite elektriker är det allt i mej också, kan vara bra o veta. 
// Tina

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela