livetsomtina.blogg.se

Vardagsblogg

En tävlingsfri helg

Publicerad 2017-12-10 06:23:39 i Allmänt,

Jo, för oss är det vintervila. Det innebär i stora drag att vi inte tränar och tävlar. Hästarna går ändå om än lite lättare pass och inte varje dag. Frisky vill inte vila, hon vill vara nr 1 så hon får lite extra tid men vila från träningen och alla kraven. Diamond rids mest av Emil och det är mest kravlöst för honom. Rally har vilat och rids sporadiskt och är glad varje gång sadeln kommer på. Vi fick i veckan låna hem mätstickan av Lena, för nu är det slutmätning på gång. Jag tycker han har vuxit sen han kom, och det får han inte göra för då blir han en stor häst på 152 cm, vilket är värdelöst för oss! Så nu tränar vi att han skall vara lugn och fin vid mätning. Men han är lugn och stor. Snällare häst får man leta efter han finner sej i allt. Så vi får se hur detta går i Januari.... Manken är hög, men inte ryggen så själva hästen är inte så hög... Jag blev taggad häromdagen på FB av en kompis som hittade ett kort på ett föl som jag hade. Jag födde ju upp 3 st Nordsvenska föl efter min goa Lindsey på 90 talet.
Fina Loppan, hette egentligen Laponia X. Hon blev kolsvart i färgen och denna fina bläsen. Minns inte att hon var så ljus när hon föddes! Jag sprang i går morse, det kändes bra men skorna som är 6 månader är på sin upphällning, sliter ut dom under stortån, säkert all asfalt. Hundarna var med och på. Sen återstod en del mockning och pyssel då tjejerna red ut på Rally och Enigma. Roade mej med att jaga shettisen som grannen har, hon ville inte vara i hagen när kompisen var ute så hon besökte allergiska grannens trädgård.... Sen åkte jag och Alice med Aggis och deras extrabarn till Styringe stall i Kvibille och tittade på ponnyhoppning. Så himla skönt att bara sitta där och inte vara nervös alls. Lite spännande i magen blev det ju när kompisen Lova ledde till sista ryttaren i LA...
Det var julefint där och förra året var ju Alice med på Diamond här nere. Vi rullade hem sent om sider och när vi kom till Fjärås hamnade vi bakom två brandbilar som skulle åt Gällingehållet, hua mej!
Sen gillar jag hemma kvällar, äter gott och slappar framför tv´n. Det är avkoppling och jag laddar upp mej inför veckan. Njuter när familjen är hemma, maken hade larm på dagen och ena sonen jobbade kväll, men annars var det lugnt hemma. Nu gryr Söndagmorgon, funderar på om jag skall springa men det tar emot, snöglopp har kommit i natt och jag blir blöt och kall om fötterna... . // Tina

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela