livetsomtina.blogg.se

Vardagsblogg

En blomma betyder så mycket

Publicerad 2017-09-20 10:08:41 i Allmänt,

Det är ju en klyscha som man har hört i alla tider. Jag älskar blommor och allt grönt. Men jag köper sällan dom själv, nya krukväxter hemma är sällsynt, jag försöker övervintra årets pelargoner, har haft samma i köksfönstret i säkert 4 år. I denna veckan insåg jag att blommor, det har man i så många fall. Min tanke var att jag köpte en blomma till min vän som mist sin mamma, för att när hon såg på blomman skulle hon känna att jag fanns där och tänkte på henne. Det är ett syfte med en blomma. Dagen efter köpte jag en blomma till, två gånger samma vecka kändes nästan lite ovant. Denna gången var det min kära extrapappa som fyllde 85 år, lite choklad fick han också men blomman, lite färg och värme från oss. Tänk på oss när du ser blomman, att vi älskar dej! Tänk så många syften en blomma har, i glädje och sorg. Min make tycker det är trams att ge en man en blomma, speciellt om man bor på landet. Men jag vet att när han i våras fyllde år och fick en hel del blommor, ja då blev han jätteglad! Jag får nog uppdatera min blomsteruppsättning inne, hemma. Jag älskar ju detta och det är ju ett sätt att må bra i vardagen. Mera blommor åt folket!
// Tina

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela