livetsomtina.blogg.se

Vardagsblogg

Lovande morgon

Publicerad 2017-09-28 08:27:07 i Allmänt,

Denna vackra bild tog jag från bilen i morse, när jag precis skulle starta. Kunde inte låta bli att föreviga denna vackra vy. Även dottern påpekade det när hon kom ut, titta mamma: Klart upptill, solen och sen som en vägg nertill.
Sprungit hade jag gjort men var så trött att det gick på rutin, ingen bra bok i öronen heller. Hundarna var pigga och glada för det var rätt kyligt i vinden. Är glad för var gång jag har med mej dom, speciellt den gamla. Att hon orkar 5 km med mej. I går var Alice uttagen till Km i kula. Det var så lyckat att det var lagt på Tingbergsvallen och jag gick dit på en kafferast.
Det var hela högstadiet i Kungsbacka kommun och några från varje årgång. Alice tävlade bland alla flickor som går i 6:an. Jag tyckte att det såg bra ut, hon var väl inte jättenöjd men glad ändå!
Jag red Frisky igår, hade ingen jättebra dag rent kroppsligt och egentligen är det väl dumt att rida då men det kändes som det var längesedan jag "red till henne i dressyren" men ibland undrar jag om inte dottern gör det bättre, speciellt en sån dag. Ja ja, det var ju ialla fall fint väder! Eftersom det är träning på Torsdag denna veckan fick städdagen hemma bli på Onsdagen, dottern ville allt vara kvar en stund till i stallet, men läxan skulle göras och även hon fick städning på sin lott. Men när det var gjort, ja då smet hon allt ner till stallet igen, hämtade grannens bägge ponnier och gav dom en omgång med ryktborsten! Hon har intresse den dottern, det var ju inte det att hon hade varit i stallet innan, hon hade ju pysslat om två av sina och ridit dom också. Ja ja, hon får hålla på bara skolan sköts och hon orkar med. // Tina

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela