livetsomtina.blogg.se

Vardagsblogg

Vilken dag är det....

Publicerad 2018-02-17 12:31:54 i Allmänt,

... jag vaknade i natt, varför har maken inte satt klockan, han skulle väl upp när det var Söndag... Eller vilken dag är det nu.. Bara för jag inte jobbat och varit i väg i veckan så känns det helt vilset. Igår fick jag ridit lite till på Frisky, Alice har lite ont i ryggen så jag hjälper henne lite. Det räckte med att rida Rally igår och göra stallet, sen var hon med en kompis. Härlig tur på Frisky och jag fick för mej att träna hennes bakdel lite, rygga i uppförsbacke. Hon är ju lite lång i länden, vilket gör att det blir lite svårt för Alice att få ihop henne o spänna bågen till högre klasser, och visst var det jobbigt att jobba med den delen. Nu bor vi ju backigt, men Frisky blev väldigt upprörd över att rygga, så att rida in i ryggningen så där snyggt ni vet... så blev det inte alls... Men jag ger mej inte, hon försökte resa sej på bakbenen och krångla till det hela, humör har hon. Men jag tog steg för steg och till slut så funkade det hyfsat. Avslutade med lite långsam galopp i uppförsbackar, så var vi nöjda båda två. Men vi har o träna på helt klart! Jag gillar att utnyttja naturen och vad man kan få ut av ridningen där, nu är paddocken frusen och kava runt i ett ridhus, det ger inte mej något alls. Fy så trist! Men man får anpassa sej med broddar och sulor för att kunna rida nu, sen går det inte att kondisträna direkt. En glädjande sak som kanske är helt naturligt i sk vanliga familjer, var att jag orkade vara lite social med familjen på kvällen, det händer sällan på en vanlig Fredag, men mindre hjärntimmar på jobbet så fanns lite energi kvar. Vi spelade TP hela familjen, skrattade och hade en jätte trevlig kväll alla 5. Det värmer mitt hjärta, alla var glada och även om jag inte vann så blev det en bra kväll. Jag har väldigt allmänbildade barn! Lördag morgon, lite OS på tv och kravlade mej upp för fodring. Vilken morgon det såg ut att bli så på med träningskläderna och ut till hästarna! Det var nästan ljust när jag kom iväg ut! Att möta soluppgången är bland det bästa jag kan vara med om.
Det var rätt kallt men jag blir ju så varm när jag springer så det funkade fint!
Fagared i soluppgången! Äta frukost när järnspisen knastrar är mysigt. Nu har vi hämtat mera spån och skall grilla en korv ute. Härligt med extra energi när man får en extra dag!
Dottern och prinsen!! // Tina

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela