livetsomtina.blogg.se

Vardagsblogg

Säcken

Publicerad 2018-11-15 07:40:59 i Allmänt,

Det är så på morgonen och kvällen, som att köra i en säck. Mörkret nästan kryper in under skinnet på mej känns det som. Förr sprang jag gärna på morgonen, det gör jag inte numera för vi har så många viltsvin som är aktiva just den tiden. Nu släpar jag med mej kläderna till jobbet och tar det på lunchen, hundarna får jag ta i mörkret på kvällarna istället.
Hundarna brukar hänga med bra när vi kör jag o Oscar, vi tar ofta turen runt fälten åt olika håll och då är båda hundarna med.
Hon är snäll Sweetie men känslig på ett annat vis än Frisky så det är intressant att köra in henne. Vi får precis som förr många pratstunder jag o Oscar. Tänk så mycket denna ponnyn har betytt för honom genom åren, det går inte o värdera i pengar.
Rally fick följa med till Lena. Han är ju lite osäker där för det ligger många bommar över allt. Men när träningen var klar kunde vi konstatera att det går stadigt framåt.
Lena har tagit hänsyn till hans fel o brister och ser det som en utmaning att få honom på rätt köl.
Sen behöver hon ju inte förkara så mycket, både Alice och jag vet om hans brister och får rätta målen efter det.
Lite tittig första gångerna på hindret som övningen innehöll men sen hoppar han, gärna fort och högt!
Mamma hann inte med att flytta sej så ryttaren blev över kameran när han tog i!
Han lyder bra, mycket kluriga svängar och han tar förhållingarna bra och Alice kan hitta avståndet bra och lägga honom rätt.
Måste ge Alice en stor eloge. Hon är så balanserad i sin ridning och utvecklats enormt.
Sen gör det sitt till, att hon älskar sin ponny! Då har man lite mera tålamod.
Korten är sceenshotar så dom är suddiga i det ljuset. Men en hum om min upplevelse en kväll i November, i Ubbhult!
// Tina

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela