livetsomtina.blogg.se

Vardagsblogg

En hel semesterdag

Publicerad 2018-10-31 07:34:54 i Allmänt,

Vad göra man på semestern, ni vet man pratar om det på jobbet, reser gör många, andra sitter o myser med en kopp te i fåtöljen och läser en god bok.. Det gör inte jag, jag kör skit!
När man har en bussig granne som hjälper till med att köra bort våran gödsel och sen han har bästa traktorn ever, ja då kan inte jag hålla mej borta.
Johan som grannen heter och jag tillbringade semesterdagen i traktorn.
Han var tålmodig och pedagogisk när han försökte instruera mej till att köra. Jag koncentrerade mej på traktorn och han fick ta ansvar för gödselspridaren bakom mej. Nu kan du växla upp till tvåan, nej inte fyran, slira lite på kopplingen, men släpp kopplingen , du får inte tjuvdra... Så lät det typ hela tiden och på första gången på länge skrattade jag helt spontant!
Man kanske inte är så vacker men hjärtat mådde bra! Att backa var inga större bekymmer när man kör så mycket med släp, men min gräsmattekant kanske är något tilltryckt.... Det är värdsliga ting!
Mitt i allt detta så höll alla på med ponnierna och hästarna i stallet, här den trygga Sweetie som hade traktorn typ 1 meter från mulen och hon står helt coolt.
Jag hoppas hon håller nu så vi kan ta föl på henne, för hon har ett psyke som verkligen skulle behövas i flera ponnier!
Mitt i denna röran så fick jag smita en stund för vi hade bokat service på Frisky.
Alice känsla har ju varit att hon ända sen Lag SM har stått emot i hoppningen och sitter liksom lite fast i ena bak, lika så i Alingsås så bjuder hon liksom inte riktigt. Halt är hon inte men lite stel.
När vi gick med i MIDI projektet så knöts några kontakter bland annat Svensk Hästrehab och Viveka. Hon är massör, djupvågsbehandlare och har en värmekamera. Hon har även Equieband som man kan använda på hästarna så musklerna jobbar på ett annat vis.
Så jag bokade en tid med henne, sa inte vart vi undrade utan kände att hon fick leta och söka och se om hon hade samma känsla som vi.
I denna traktor/gödsel röran så longerade hon Frisky, kände och klämde. Tryckte och frågade om beteenden. Hon kom rätt så snart fram till att ena sidan bak var lite stelare, ländryggen satt lite fast och lite spänd i nacken. Inga stora saker men precis det vi också har tyckt.
Frisky är ju väldigt känslig men hon kände nog att Viveka var trygg, hon njöt i fulla drag och gjorde alla dom där tydliga tecknen på att svara på behandlingen som tex gäspa, vila på ett ben där dom musklerna slappnar av.
Viveka var även nyfiken på hur sadeln låg, det blev jag lite spänd för att den har ju bara jag och vi provat ut, inte ett proffs utan vårt sunda förnuft, tack o lov tyckte hon att den låg helt ok!
Nu skall det bli spännande o se om vi märker någon skillnad för rätt mycket djupvågsbehandling blev det.
Så kan en semesterdag se ut i mitt liv. Fullt av fart och skit. Precis som jag mår bra av, på landet!
// Tina

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela