livetsomtina.blogg.se

Vardagsblogg

Inkörning

Publicerad 2018-10-17 07:26:43 i Allmänt,

Sweetie har ju gått hemma nu i snart ett år. Senskadan gjorde att hon blev triangelmärkt och Oscar köpte tillbaka henne. Olyckan som hände i hagen skedde i Maj förra året och vi hade planer på att betäcka henne i våras. Då var hon halt igen så vi valde att låta henne vara, ville inte att hon skall gå med tjock mage och bli haltare.
Nu har hon varit haltfri i hagen i några månader och är väldigt tjock och uttråkad.
Oscars dröm är att kunna köra henne så han har tömkört henne några veckor nu. Hon är lättlärd och säkert rätt glad att få vara med. Nu rotades min gamla sele fram, en loksele som jag köpte till min allra första egna häst, en nordsvensk travvallack som var pensionerad från travet och tyvärr inte höll pga det.
Den var 1988 brun och jag målade om den svart till min svarta Svarten, målade lokorna med vita sträck. Så ser den ut än i dag, inställd efter Lindsey och Pontus som jag körde väldigt mycket.
En gjord, däckelgjorden saknades så jag kontaktade Veronica som är sadelmakare och hon skulle se vad hon kunde få fram. Det är rätt kul, hon hade Lindsey för mej några år när pojkarna var små och körde mycket och blev efter det sadelmakare. Hon visste precis vad jag skulle ha!
Jag blev lite full i skratt när jag igår såg Sweetie vila, ingen kan vila som hon och det var verkligen så, det är kul men jobbigt att få använda hjärnan igen!
Hon vilar och sover alltid så, den som inte vet om det kan tro att hon är sjuk eller död!
Sista sommardagen denna hösten har dom sagt så jag passade på att ta en runda på lunchen, tillsammans med Blossom.
Hösten är vacker men nu börjar löven trilla.
Jag myser på kvällarna i mitt växthus, mycket ont nu både i kropp och själ.
// Tina

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela