livetsomtina.blogg.se

Vardagsblogg

12 Minuter

Publicerad 2019-02-11 09:43:00 i Allmänt,

Exakt 12 minuter tog det.
Efter en mycket lång natt mellan Fredag och Lördag insåg jag att Närakuten var nog enda alternativet.
Urinvägsinfektion... Inget nytt för mej, i många år med bilar som hade skinnklädsel så var det ren rutin men i säkert 10 år har det varit lungt.
Men nu, jag kan nästan säga vilken dag jag blev kall så slog det till.
Man drar sej ju in i det längsta för att åka till sjukan på jouren.. Tid, det tar bara en hel massa onödig tid.
Men alla C vitaminer i världen som jag knödde i mej funkade inte. Att springa 5 km på morgonen var ju inte någon hit precis...
Men se, från det jag tog nummerlappen tills jag stod utanför igen tog 12 minuter!
Trodde knappt det var sant, jag hann ändå fråga om jag kunde träna, vad jag skulle tänka på och allt det där man brukar komma på efteråt..
Så, penicillin som jag egentligen avskyr i 5 dagar, bara ett måste känner jag nu...
Pumpar i mej alla möjliga vitaminer och energi sen några dagar. Fick tipset av ett proffs att jag måste boosta upp mej för att orka vidare.
Så nu provar vi detta i alla former!
Fick knött i dottern några vitaminpiller också, hon har varit lite hängig och tränar mycket.
 
I Fredags kväll hade vi Frisky och Rally med till manegen.
Frisky fick hoppat lite och Rally tog några språng efter vilan. Båda var jättefina och Piloten var så duktig.
För att inte tillbringa hela Fredag kväll i ett kallt ridhus så värmde jag upp Frisky
 
Sen var vi där på Lördag fm också, då var det nästa två ponnier med, Diamond och Enigma.
Diamod var så lycklig att få åka med, han fick även han hoppa lite och det var fulll fart, för att vara honom!
 
 
Han är ändå alltid nr 1 i hjärtat på Piloten och hon är lång nu men det funkar lite lågt. Bara för hans skull.
Hon är ju den enda genom tiderna som förstår sej på att få fart på honom utan mindre våld.
Resten av helgen gick i ett huj!
// Tina
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela