livetsomtina.blogg.se

Vardagsblogg

Fina vänner

Publicerad 2019-01-18 09:56:01 i Allmänt,

Vi har så fina vänner i våra "nya" hundar.
Blossom är alltid glad, alltid med och mitt uppe i allt. Svansen går hela tiden och någon positivare individ går inte att finna.
Hon springer med mej alltid en längre runda. Knappt trött och går man ut en timme senare är hon alltid på tårna igen.
Divine är en skugga av mej. Är jag ledsen eller ur form sitter hon kloss an mina ben oavsett vart jag sitter. Även när jag är glad är hon glad, men märks inte så mycket.
Ofta sitter hon under bordet och nuddar lätt med nosen, vill ha en klapp eller två.
Är gärna med även när vi pusslar, trots hennes korta ben är hon rätt stor att ha i famnen.
Att det kunde bli så bra av mina nya vänner det trodde jag aldrig i sorgen över dom gamla fina hundarna vi har. Lite lustigt är det att Blossom och Dreamer är rätt lika i sitt sätt och Kissy och Divine är alltid där vid min sida, känner av sinnesstämmningar och är min skugga.
// Tina

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela