livetsomtina.blogg.se

Vardagsblogg

Aprilväder på riktigt

Publicerad 2024-04-04 07:30:51 i Allmänt,

Det var ju riktig vår i helgen, Oscar o jag tog en långpromenad innan han åkte hem igen på Annandagen ner runt Sundsjön. 
Yoda fick prova på sjön lite. 
Nja, jag vet inte.... Corgisarna är lite fega när det gäller vatten. 
Han gillar sin husse väldigt mycket och har nu 1 år gammal blivit en stilig herre. 
Nästan helt röd i ansiktet, så svart han var för ett år sen..
Här en bild från i Maj förra året!
Jag är riktigt stolt över honom och trevlig i sitt temperament. Tuff när det gäller men väldigt lyhörd. Det kommer o bli en fin hund även som vuxen. 
När Oscar åkt provade jag på att springa lite, ryggen är bättre och jag fick ta fram solglasögonen!
Vårens första tur med googles!
Svarten fick vara nakenfis oc stod o solade. 
Samma häst o ställe någon dag senare. Lite såhär är det varje år men man vänjer sej aldrig. 
Oscar berättade att dom hade massor av snö i Linköping och i Skövde fick dom åka bandvagn! 40 cm snö på en gång, det funkar inte liksom så vi är glada över våra cm men en isande kall vind. 
Dom är tåliga iof.. 
Dagens Lygnern blev en kall historia. 
Då är det gott o vara innekatt...
Jag låg här först sa Blossom, sen la hon sej är också.....
Vi hann också ta ett foto på Sweetie i helgen, så fin hon är i kroppen, vissa dagar lite stel men rids i princip bara ut och klättarar en del, då blir man såhär fin även som utdömd. Älskade ponny, 19 år i Maj!
// Tina

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela