livetsomtina.blogg.se

Vardagsblogg

På resande fot med syster

Publicerad 2024-04-02 12:24:46 i Allmänt,

Missemjau skall paras, så vi kan sterilisera henne efter det, så hon kan vara utekatt. Livet att ha en innekatt på landet är svårt, man vill ju liksom ha dörren öppen och slippa lådan ex. 
Vi kom överens om att åka ner på Onsdagen, Missemjau råmade nästan, låg på golvet och snurrade, det var helt klart dags. 
Jag mötte Pia vid Björkäng och vi åkte tillsammans därifrån. Man ser mycket kul när man sitter vid sidan om och när Pia körde om en lastbil var jag bara tvungen att fota, titta riktiga älskade traktorer tjoar jag, hon fattar noll!
Du måste köra om en gång till, måste titta lite mera, och så blev det för det blev kö och vi körde av, här hittar jag sa jag... det gjorde jag inte.... så vi snirklade oss igenom Löddeköpinge och kom mycket riktigt ut på motorvägen långt efter ursprungskön... 
Dom bodde verkligen mitt i Lund, på ena sidan centralstaitonen och en park
På andra sidan deras pampiga lägenhet
Vi fick lämnat av henne där. Sen styrde vi kosan hemåt men valde att ta mindre vägar för att slippa dom värsta eftermiddagsköerna och helt plötsligt sa jag till Pia, här bodde Frisky, min älskade ponny. Sen kom vi till Annelöv och därifrån var jag ju hemma, var ju där förra helgen. 
Vi var hemma mitt inatten men så mycket vi pratade om. Vi har så skoj ihop!
En helt vanlig Onsdag i Mars... 
// Tina

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela