livetsomtina.blogg.se

Vardagsblogg

Det är som en tavla fast lite bättre

Publicerad 2024-03-26 07:42:31 i Allmänt,

Igår var jag inne på jobbet, trött efter den långa helgen så det passar bra med att jobba tillsammans med andra och ha lite social kontakt. Men ryggen värker, tror nog att detta med att sitta länge stilla som man gör vid bilåkning är sämre för ryggen, samt efter förra behandlingen har det gjort ondare o ondare men det är väl som en arbetskamrat sa lite tröstande igår, det skall göra lite ont innan det läker. 
Emil brukar hjälpa mej med hundarna när han jobbar hemifrån men idag hade han mycket annat och när jag var på väg från stan och kom hem med kassarna med mat då hade han inte hunnit med. Så det var bara att grädda våfflor och sen ge sej ut. Det är ju bra att jag ändå kan gå och benen bara gick o gick. Tog den längre vägen och mötte denna vy. Vackert i sina kalla färger för det var isigt ute men ändå vår i luften. 
Sundsjön från vår sida av den, med blicken öster ut. 
Jag skulle vilja ha tid med lite saker men jag orkar inte när jag jobbar. Hästar o hundar, då rör jag mej, träning lika så men drömmen om att måla med ett stafli, den känslan kommer över mej sådana här dagar, eller när jag går o funderar på mycket, vill jag skriva den där boken.... När jag blir pensionär, då hoppas jag på att jag är så kurant och har huvudet med mej, då skall jag skriva o måla!
// Tina

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela