livetsomtina.blogg.se

Vardagsblogg

Resten av resan

Publicerad 2024-03-13 07:13:00 i Allmänt,

Lördag kväll tillbringade vi på hotellet där BBC kanal 4 sände live från Crufts finalerna. Det visade sej att man fick köpa biljetter även till finalerna, så det gjorde vi inte utan följde det i direktsändning från sängen. Tänk att tv också gjorde intressanta möten och dom är stolta över sin historia och bevarar lite av magin över Crufts. Gruppen Pastoral där Aussie, Corgi, Lapphundar och Berner ingår vanns av en jättefin Aussie, inte tung o inte spetig utan verkligen fin hund! 
Söndag åkte vi in igen och försökte titta oss omkring på det vi inte såg dagen innan. Men ryggen sa mer o mer att det räckte så vi tog tåget tillbaka efter några timmar. Gick o strosade i city och tog dom obligatoriska bilderna som turist. 
Bull rings heter området. 
Väcker minnen från Abba.... 
Gammalt o nytt blandas igen.. 
våren har kommit lite längre i England. 
Vi blev hungriga och sökte upp en tapas restaurang. 
Jo, i dessa fall gör jag avkall på min strikta kost att inte äta fläsk....gudomligt gott men ack så lite och dyrt! 
När man sitter på Shakespears pup och inser att det är fukt så det rinner på fönstren samt englas.
Jag förstår inte hur folk orkar att sitta på puben varje dag nästan i den ljudnivån! Sverige är ju långt fram om man jämför med Englad i miljön...
Jag brukar inte tycka att konst är något för mej, blir bara rastlös av att gå o titta men dessa bilder hittade jag under en bro till en stor väg.
Så fräcka! 
Blommor, dom sålde blommor överallt
Vi landade på hotellet, över 12000 steg var dag. Nu följde vi Bis finalen och där vann Aussien igen. Tätt följd av en Jack Russel, så himla fin från Japan. Gissa om dom har åkt långt för just detta. 
Vi sov lite längre, eller ialla fall Pia, jag gick upp o gick omkring lite i rummet, vågade inte så ut på stan själv. Mycket mysko folk och lite bakgator här o där. 
Vi tog en runda på stan när vi checkat ut, hamnade mitt i någon cermoni, denna dagen åkte kungen ut till folket o hälsade, nu kan ju han bara vara på ett ställe men han hade kumpaner som åkte till olika städer. 
Vi fotade och en man som höll i det hela frågade om vi ville hälsa på konungens utsända men då la vi benen på ryggen, nej nej inte sånt. 
Vi åt lite på Pias pub innan vi åkte, massor av vatten drack jag. 
Pia tog sin älskade cider. 
Så skönt o se min syster så nöjd, för henne betydde det så mycket att få åka hit och allt funkade ju till slut. 
Vi åkte tåget till flygplatsen där vi var ute i god tid, tack o lov.  En väldigt nochig person på Bryssel Airlines gick o rökte istället för att öppna incheckningen, när hon väl var där så sa hon att vi gått fel, men då pekade Pia med hela armen och sa bara : Ge oss boardingkorten nu, både till Bryssel och till Göteborg. Hon snörpte på munnen, värsta ankläpparna och gjorde som Pia sa!  Nu har vi lärt oss.... 
Det var grått när vi lämnade Birmingham, magen knöt sej igen det är skräckblandad förtjusning. Jag hade ju Pias hand.
Ovanför molnen lyser solen! 
Vi landade i Belgien och hade två timmar på oss till nästa flyg. Där hittade vi några andra hundfolk som skulle till Göteborg och det var en trevlig sista resa. Nu funkade flyget perfekt. Så enkelt är då. 
Mörkt o regn när vi startade från Bryssel. Kände nästan att jag ville åka till Kim, så nära men ändå så långt bort. 
Vi flög in över Kungsbacka, himla häftigt, både Pia och jag har ärvt pappas lokalsinne som vi har haft mycket nytta av. 
När vi tog mark på Landvetter var jag mycket lättad. Nu längtade jag hem! Alice stod o väntade på oss och vi var rätt möra när kom hem sent om sider. Pia fortsatte hemåt och jag duschade o kröp ner i sängen där Missemjau var väldigt glad över att dela säng med mej. 
Gott vaggad med en spinnande varm katt, somnade jag som en stock. 
Borta bra men hemma bäst, speciellt när det var nystädat!
// Tina
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela